Wat doet een Google ads specialist?

Wat doet een Google ads specialist?

Door samen te werken met een google ads specialist, kunt u het volledige potentieel van uw online doelgroep realiseren. De specialist helpt u bij het aanwijzen van verbeterpunten en levert een oplossing om de ROI te verbeteren. Hier volgen enkele taken die een Google ads specialist doet:

Het creëren van strategiën en doelen.

Een van de eerste dingen die een google ads specialist, is een strategie voor uw campagnes opstellen. Dit wordt gebaseerd van uw doelen Dus als u bijvoorbeeld 200 aanvragen per maand moet ontvangen, wordt in de strategie uiteengezet hoe u dat kunt bereiken. De strategie zal details bevatten over de tactieken die moeten worden ondernomen om de doelen te bereiken. Dit omvat de uit te voeren optimalisaties en de wekelijkse en maandelijkse rapportages die zullen worden geproduceerd. Deze strategie zal in de loop van de tijd veranderen, afhankelijk van de prestaties.

Het lanceren en beheren van nieuwe campagnes>

en Google ads specialist lanceert ook nieuwe campagnes. Ze voeren zoekwoordonderzoek uit en identificeren de zoekopdrachten die ze willen targeten terwijl ze een nieuwe campagne en advertentiegroepen maken.

Zoekcampagnes zijn het meest populaire type en alle Google-advertentiespecialisten zouden deze gemakkelijk moeten kunnen instellen. Er zijn echter andere campagnetypen, zoals Display, Video, Remarketing, Shopping en Apps, en niet alle zullen ervaring hebben met deze andere typen. Een Google Ads-expert beheert en optimaliseert uw campagnes op wekelijkse en maandelijkse basis. En ze sturen updates en rapporten over de prestaties voor de belangrijkste statistieken.

Enkele van de belangrijkste functies die moeten worden beheerd, zijn onder meer zoektermen en trefwoorden. Zoektermen die mensen gebruiken om producten of services te vinden, moeten nauw verband houden met de zoekwoorden in het account. Als dat niet het geval is, moeten enkele als uitsluitingszoekwoorden worden toegevoegd. Dit zal dus helpen bij het verbeteren van de targeting en het behalen van een hoger rendement op investering.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *